Kiedy uczysz się języka obcego, z pewnością korzystasz z podręczników. Jeśli nie masz na to ochoty, doskonałym rozwiązaniem będą notatki wizualne, czyli takie, które łączą tekst z elementami graficznymi. Można ich użyć do nauki gramatyki oraz słówek z angielskiego. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak je zrobić oraz dlaczego warto ich używać, przeczytaj ten artykuł!
Sposób wykonania
Ich bardzo dużą zaletą jest to, że możesz tworzyć dowolne obrazki i teksty. Najlepiej robić je własnoręcznie z pomocą pisaków i kredek. W ten sposób stworzysz zapisy, które będą przystosowane do Twoich potrzeb. Dobrym przykładem są mapy myśli z angielskim słownictwem dotyczącym konkretnego tematu lub tak zwane lesson takeaways, czyli krótkie, ozdobione kolorem wpisy dotyczące tego, co chcemy zapamiętać z lekcji. Oprócz tego możesz stworzyć:
– szczegółowe ilustracje,
– wykresy,
– teksty z podkreślonymi słowami kluczowymi,
– teksty ze strzałkami, które nadają im strukturę i wskazują na najważniejsze elementy.
Dlaczego warto z nich korzystać?
Notatki wizualne pomagają nauczyć się nowych słów czy zasad gramatycznych. Ozdabiając teksty kolorem i rysunkami, łatwiej je zapamiętasz i wykorzystasz w życiu. Poza tym możesz dopasować je do swojego stylu uczenia się, co jeszcze bardziej utrwala informacje z lekcji. Co więcej, pozwalają połączyć wiedzę w jedną całość, w czym pomagają elementy graficzne takie jak strzałki, linie, kółka czy mapy. Notatki wizualne pomagają dodatkowo uporządkować wiedzę z języka angielskiego. Dzięki temu nie tylko szybciej nauczysz się nowych zasad czy słów, ale też łatwiej zapamiętasz najważniejsze informacje. Możesz w tym celu użyć różnych kolorów — z ich pomocą wyróżnisz wyjątki gramatyczne lub podkreślisz najważniejsze zasady, dzięki którym będziesz rozmawiać po angielsku bez problemu.
Jeśli zrobisz notatki wizualne, stworzysz bazę wiedzy, do której możesz wracać za każdym razem, gdy będziesz potrzebować sobie słówka lub inne informacje. To bardzo ciekawy sposób, by nauczyć się języka, dla wielu ludzi dużo bardziej interesujący niż tylko czytanie podręczników.